Página Activitats

Duració total : h.

##

ELS PASSOS DE SA FONT NOVA I D'EN FRENICHE

Obviem les primeres passes, i ens situem a ses cases des Bosc, des de les que agafem la pista de la nostra dreta com si volguéssim anar al Coll de sa Linea. Aproximadament als 20’ veurem una gran fita sobre una roca ( dreta) aquí hem d'abandonar la pista per l'esquerra prenent una nova pista, és fàcil de trobar perquè a l'inici (dreta) estan les ruïnes d'una gran barraca. Seguim per ella en ascens, prenem la corba de la dreta i als pocs minuts hem d'abandonar per la nostra esquerra, veure la foto, aquí la pujada passa a ser més forta i ja no hi ha ni camí ni caminoi. L'orientació perfecta ens la dóna el Rutló, un asperó de 813 m. que tenim a la nostra esquerra.

Anem a la recerca de la primera gran rosseguera que no trigarem a trobar. La pujada es fà per sa Coma des Rutló, és lenta per les enormes roques que formen la rosseguera, la tendència és pujar-la per la dreta, anem deixant enrere les grans roques i passem un tram de graveta el que dificulta l'ascens.

L'ascens primer millor per la dreta i quan ens sembla que arribem al final de la rossseguera ens paseem a l'esquerra i sota unes roques trobem la FONT NOVA, té una canonada que entra de cap a s'ullal que no ha d'estar lluny però no es veu. Está formada per una piqueta quasi quadrada que fà 0,60 x 0,54, amb unes teules àrabs pel seu desguàs i qué l'aigua es filtre rapidament.

Encara que ho sembli  la rosseguera no acaba aquí, hem de prosseguir el seu ascens millor per la dreta i quasi arribem al seu final a la nostra dreta trobem l'inici del PAS DE SA FONT NOVA. La pujada no presenta gran dificultad, a més es pot pujar per dos trams diferents, el primer o esquerra es tracta d'una petita clivella d'uns 9 m. i la segona o dreta a través d'una alzina.

Una vegada superat el pas, ve un terreny menys abrupte que ens permet contemplar les meravelloses vistes sobre la Carena i els cims del Puig de n’Alí i el Puig de sa Fita, i ja més lluny tot el Plà. Continuem uns metres més i veiem a sa nostra  esquerra una fissura en la roca per on hem de pujar, a poc a poc anem abandonant l' alzinar per passar a un terreny més rocós guanyant ràpidament altura pel gran desnivell a superar, el tram es fa dur, fins a arribar a un petit pla amb càrritx sec que serveix per vivac que aprofitem per fer-nos la foto de grup. Des d'aquí ja podem albirar el monòlit que porta la inscripció de la Font de s’Avenc i el camí a seguir per al cim del Puig de Massanella i a ella ens dirigim.

Mentres uns descansen  altres es van a la recerca d'un Avenc prope,r que finalment troben i que sembla ser bastant profund caldrà investigar-ho.

Prosseguim en direcció NE com si volguesim anar al camí tradicional de la pujada al Puig, i en arribar sobre una petita esplanada amb pins i alzines ens detenim per menjar-nos el bocata i descansar alguns minuts. Des d'aquest mateix lloc comencem el descens a  la brava per un terreny o paratge molt esquerp que el fà molt lent, fixant-nos en un enorme arbre mort perquè a ell ens hem de dirigir. A partir d'aquí ve la part més confusa, hem de seguir descendint per la seva esquerra fins a arribar a la part més baixa del penya-segat i buscar una gran fita que ens indica el lloc on comença el PAS D’EN FRENICHE, es tracta d'un pas que sa supera primer per una cornisa fins a baixar a un pi i una grimpada final ens deixa a baix.

Una vegada superad el pas, hem de seguir descendint seguint la depresió o tàlveg per al final passar-nos a la dreta, veurem alguna sitja, que en pocs minuts ens portarà a la pista que abandonarem a primera hora del matí i que ens conduirà novament a ses cases des Bosc. A partir d’aquí ja coneixeu el camí fins arribar al cotxe.
La chandi a Cas Lloro a Caimari.